Kort fortalt

 

"The problem with beliefs is that we mistake them for facts"

 

 

- Phil Parker

Ann Osmundsen

Kursholder, konsulent, mental trener, bevegelsesinstruktør, veileder.

Licensed Practitioner of The Phil Parker Lightning Process.

Business Trainer, Lead Trainer in Phil Parker Peak Performance.

Master Practitioner in Clinical NLP. Course Instructor.

Tilhører utøverorganisasjon NFLP. Reg. Homøopraktiker i NLH.

Org. nr. 981 739 132

Kort fortalt.

 

BRUKSANVISNING FOR HJERNE OG KROPP.

I dag medfølger som regel en tykk og omfattende bruksanvisning når du kjøper selv de enkleste ting. De viktigste redskapene vi har er faktisk de vi er født med, men det følger ingen manual med livet om hvordan vi kan bruke hjernen og kroppen slik at de spiller på lag med oss. Dette kan vi trene oss opp til.

 

1. Hjernen er sjefen! Det er DU som tar avgjørelser om hva den tenker på nå, ut i fra tidligere erfaringer og hvilke siste oppdatering du gir den nå.

 

2. Hjernen bruker denne informasjonen til å styre kroppen og seg selv. Mye av dette foregår ubevisst. Hjernen gjør en del automatisk basert på erfaringer, til dels uten at vi er klar over det. Den skiller ikke mellom positiv eller negativ oppfatning. Det er det vi gir oppmerksomheten til, tenker på eller snakker om som gir hjernen oppdatering. Vi kan altså påvirke hvordan hjernen opplever ting ved måten vi tolker ting på; som positivt eller negativt.

 

3. Rolige og optimistiske tankebaner får hjernen til å la kroppen slappe av og reparere seg selv etter at den har vært i jobbmodus, stressmodus, eller slitt med noe. Pessimistiske og bekymrede tankebaner får hjernen til å sette kroppen i beredskap, for den tror den kommer til å møte en eller annen form for trussel eller fare. Da blir de motsatte reaksjonene "satt på vent," for at vi skal få all energien tilgjengelig til å komme oss raskt ut av situasjonen. Så hva om den vedvarer, og systemet blir stående i ubalanse over tid? Da kan det henge seg opp i disse mønstrene, slik at det blir vanskelig å komme tilbake i likevekt.

 

Kropp og sinn trenger da mest mulig fokus på de gode tankene, følelsene og reaksjonene. Det går an å påvirke hjernen til å snu de negative banene om til positive, ved å trene den tilbake til et bedre fokus. Det er dette vi bruker NLP og The Lightning Process til. Å lære hvordan vi kan roe ned hodet, slik at kroppen får mer av energien tilbake og kan komme seg lettere på bena.

 

- Forandring av stress - og tankemønster.

- Kroppsspråk og bevegelsestrening.

- Indre motivasjon.